SEO טיפ – אופטימיזציה לשורת הכותרת

SEOadmin   11 בפברואר 2013   סגור לתגובות על SEO טיפ – אופטימיזציה לשורת הכותרת

SEO טיפבתקופה האחרונה, יורד ערכם של הקישורים באלגוריתם של מנוע החיפוש זאת כחלק מהאסטרטגיה המתעדכנת של גוגל לחזק את דפי התוכן האיכותיים המענינים והרלוונטים לגולש ולנטרל את דפי ומאמרי הספאם, ואת תעשיית הקישורים והמאמרים בשתי גרוש וחצי.
השינויים נועדו על מנת להציג לגולש כמה שיותר תוצאות חיפוש מדוייקות ורלוונטיות.

זה הזמן של בעלי האתרים לשנס מותניים ולהשקיע בתוכן שיתן ערך ממשי לגולש ובנוסף חשוב לא פחות, להתרכז באופטימיזציה באתר עצמו מה שנקרא: On-Page SEO

לכתוב תוכן בעל ערך אינו דבר קל, ודורש השקעה לא קטנה וידע והבנה בנושא הכתבה. אחד הדברים המתסכלים שלאחר ההשקעה הרבה בכתיבת התוכן, אני מוצא לא פעם, עשרות מאמרים שהם העתק מדוייק של המאמרים המקוריים שכתבתי וכמו טלפון שבור הם עוברים מוטציות מאתר לאתר, משנה לשנה, וממעתיקן א למעתיק ב.

לכתוב תוכן איכותי זה לא מספיק. חשוב לא פחות איך מגישים את אותו תוכן לגוגל "להנחתה". גוגל בדומה לגולש קורא את הכותרת, ויש אומרים שגם עוקב באותו הזמן אחרי עניין והתנהגות הגולשים, ואז מקבל את ההחלטה הדרמטית – מעניין או לא מעניין.

שורת כותרת מדהימה עם תאור מקוצר של תוכן המאמר היא קריטית ותקבע את גורלכם גם במנועי החיפוש וגם אצל הגולש, הלקוח הפוטנציאלי שלכם. לכן חשוב שתכתבו את הכותרת כך שתמשוך את הגולשים, ובאותו מידה שגם גוגל יחשוב כך. הדבר דומה למה שקיים מאז ומעולם בטלויזיה ובעתונות המחזיקים קופירייטרים לאותה מטרה, על מנת לנסח את הכותרת – שורת המחץ.

דוגמא טובה יכולה לשמש ניסוי שערכתי כאן באתר. מיני כתבה שמיום פרסומה ועד היום כבשה את המקום הראשון בביטוי "הכל אודות קידום אתרים" וזאת ללא כל עבודת קידום, רק כותרות מתאימות.

לאחרונה שמתי לב שהאתר אינטרויז'ן שהוא סמכותי בתחום אחסון אתרים, הוא יוצא חלש בתוצאות החיפוש בביטוי חברות אחסון אתרים. זה ביטוי חשוב לדעתי, ולא מעט גולשים המחפשים בית חם לאתר שלהם מחפשים בגוגל חברות אחסון אתרים או המלצות על חברות אחסון אתרים.

לצורך קידום הביטוי, גייסתי מאמר קיים עם הכותרת "למה אחסון אתרים באינטרויז'ן". ושיניתי אותה ל "למה אחסון אתרים באינטרויז'ן – חברת אחסון אתרים מומלצת" ומייד ראיתי שיפור בתוצאות החיפוש.

תוך כדי כתיבת שורות אילו ובהתאם להמלצות בו החלטתי לשנות שוב את הכותרת ובכדי לקבל תוצאות טובות יותר אני הולך לשנות את הכותרת שוב ל- "חברות אחסון אתרים מומלצות – למה אחסון אתרים באינטרויז'ן"

במקרה זה נשאלות גם  השאלות: האם הכפלת אורך הכותרת לא תזיק? האם כותרת ארוכה לא תהיה לרועץ? והאם המופע של הביטוי בסוף הכותרת לא מזניח את השפעתו. כרגע אין לי את התשובות המלאות, ותשובות תוכלו לקבל דרך מעקב אחרי חיפוש הביטוי חברות אחסון אתרים גם זמן רב אחרי  כתיבת מאמר זה.

המלצות איך לכתוב כותרות

כותרת הדף (Title) באתר מוצגת בתוצאות החיפוש כשורה הראשונה הבולטת ולכן היא גורם חשוב כשמדובר בדירוג שלכם בגוגל, והיא זו שצריכה למשוך את תשומת ליבו של הגולש ולהניע אותו לפעולה.

הכותרת היא גם הטקסט המופיע בלשונית הדפדפן וגם בראש הדף המוצג בדפדפן. אותה כותרת תופיע בדכ"ל גם בקישורים שיעשו אליכם אחרים ובמיוחד מאתרים חברתיים כמו פייסבוק.

הכותרת היא הדבר הראשון שרואים מנועי החיפוש והלקוחות בדף שלכם ולכן זהו המרכיב המרכזי בפעילות קידום האתר שלכם ואנחנו כולנו יודעים שהרושם ראשוני קובע – לחסד או לשבט.

כותרת טובה צריכה להניע לפעולה, תעורר סקרנות ועניין לקרוא את המשך המאמר. פשוט חישבו אתם כלקוח מה יעורר את תשומת לבו של הגולש כדי שילחץ על הכותרת שלכם.

מה חייב להיות בתוכן כותרת הדף?

 לתאר את תוכן הדף, בצורה המעניינת ביותר לגולש

לכלול ביטוי אחד מתוך רשימת הביטויים המענינים לפי גוגל

לנסח לכל דף באתר כותרת מתאימה – שונה וייחודית

לכלול כמה שיותר קרוב לתחילת המשפט את ביטוי המפתח

איך הכותרת מוצגת בגוגל?

גוגל מציג בדכ"ל את כותרת במלואה, לפעמים הוא יוסיף משלו את שם האתר או את המותג שלכם. גוגל ידגיש את המילים בכותרת החופפים למה שחיפש הגולש, דבר שיעלה את נראות התוצאה ויעלה את אחוז ההקלקה על תוצאת החיפוש.

לכותרת יש מגבלת אורך, ומנועי החיפוש יציגו רק מספר תווים מוגבל בתוצאות החיפוש. כיום מנועי החיפוש המרכזיים מציגים עד 70-71 (לפי W3C רק 64) תווים. גוגל עצמו מגביל לפי אורך פיזי במסך, כך לדוגמא שימוש באותיות רחבות יגביל יותר את מספר התווים. בהתחשב שלאחרונה גוגל נוהג להוסיף את שם האתר או המותג שלך לכותרת אני ממליץ לקבוע רף עליון לאורך כותרת של 64 תווים.

המאמר "SEO טיפ – אופטימיזציה לשורת הכותרת" נכתב על ידי , מנהל שיווק בקבוצת אינטרספייס. כל הזכויות שמורות © לאינטרספייס בע"מ.

(111 , 1 )