מה זה SEO ?

SEO הוא קיצור של “Search Engine Optimization” או בחצי עברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. זהו בעצם תהליך, שמטרתו להביא תנועת גולשים לאתר האינטרנט בצורה טבעית (אורגנית) וללא תשלום דרך מנועי החיפוש.

 כל מנועי החיפוש העיקריים כמו גוגל בינג ויאהו, מציגים את תוצאות החיפוש של דפי אינטרנט או תכני האינטרנט השונים לפי סדר החשיבות והרלוונטיות שלהם לגולש כפי שנמדד, חושב ומעורך על ידי אותו מנוע החיפוש.

 בתהליך זה, בעצם הגדרתו כתהליך טבעי, אין מעורבות של תשלום לקביעת המיקום להבדיל כפי שמקובל בפרסום במנועי החיפוש.

איך SEO עובד

כאשר אתם מבקרים באתרי מנועי חיפוש ומקישים (או בדיבור) את שאלתכם, אתם מקבלים רשימה ארוכה של קישורים לאתרים או תכנים שיש בהם את הפוטנציאל לקבל את התשובה לשאלתכם. מידת היכולת של מנוע החיפוש להתאים לכם את התשובות הרלוונטיות לכם עושה את ההבדל בין איכות מנועי החיפוש השונים.

האם עצרתם פעם לחשוב מה עומד מאחורי אותם רשימות ואיך מנוע החיפוש בונה אותם ?
להלן הלוגיקה ואיך נבנית אותה רשימה:

לכל מנוע יש זחלן (crawler) העובר על כל דפי ותכני האינטרנט ואוגר ומקטלג אותם במאגר מידע גדול ועצום שהוא בעצם האינדקס של מנוע החיפוש.

לאחר "האינדוקס" של כל המידע, כל אותם תכנים עוברים עיבוד וניתוח בעזרת אלגוריתם (שהוא הסוד הכמוס של כל מנוע חיפוש) שלאחריו כל דף מתאפיין במאות רבות של פרמטרים ונתונים. אותם פרמטרים ונתונים הם הבסיס לבניית רשימת התשובות לכל שאלה במנוע החיפוש.

מה זה ה-'SE' ב-SEO

זה בעצם אותו אלגוריתם סודי של כל מנוע חיפוש. לפי אתר MOZ להלן הפרמטרים העיקריים לפי אחוזי חשיבות, שנמצאו על ידי מקדמי אתרים ידועים בדרך של ניסוי וטעייה:

כמות הלינקים המצביעים לאתר אינטרנט ואיכות ומדד האמון של אותם לינקים – 21%
כמות לינקים המצביעים לדף מסויים ואיכות ומדד האמון של אותם לינקים – 19%
איכות ורלוונטיות של דף תוכן ורמת העניין בו – 15%
ניתוח מילות מפתח, ייחודיות התוכן, מהירות העלאת הדף – 10%
עד כמה אתר האינטרנט ממותג, האם הוזכר בחדשות – 8%
תנועת גולשים וכמה עניין יוצר הדף – 8%
איזכורים ברשתות חברתיות – 7%
מילות מפתח בשם דומיין – 7%

מה זה ה-'O' ב- SEO

"האופטימיזציה" למנועי חיפוש, היא הדרך לכתוב את עמודי האתר כך שמנוע החיפוש יבין את התוכן בדף ואת חשיבותו בנושאי התוכן, ובאותו מידה הגולש שיגיע לדף דרך מנוע החיפוש התוכן יהיה רלוונטי ומעניין עבורו.

בעיקר חשוב לכתוב נכון את תגי הכותרת וההסבר, והפניות לדפים רלוונטים נוספים ומשלימים בתוך האתר עצמו. לדוגמא קרא מאמר בבלוג SEO זה: SEO טיפ – אופטימיזציה לשורת הכותרת

 

 

חזרה לדף הבית של אתר SEO