האם התאמת אתר למובייל משפיע על תוצאות החיפוש

SEOadmin   25 בפברואר 2015   סגור לתגובות על האם התאמת אתר למובייל משפיע על תוצאות החיפוש

התשובה לשאלה אם התאמת אתר אינטרנט למובייל משפיעה על המיקום בתוצאות החיפוש היא מאד ברורה. גוגל עצמה בהוראות למנהלי אתרים כותבת מפורשות שאם האתר לא מותאם לגלישה במובייל, מיקומו בתוצאות החיפוש ממכשירי המובייל יהיה נמוך יותר.

לדעתי הבעיה לא רק הפגיעה במיקום בתוצאות החיפוש. מנהלי אתרים יכולים לחשוב שמימילא מיקום 14 או 19 זה כבר לא משנה הרבה, אולם יש גם לחשוב שגוגל לא בכדי הוריד לנו את הדירוג. היום חלק ניכר מהתנועה ברשת מתבצע דרך מכשירים סלולרים וגולש באופן טבעי לא יגלוש באתר שאינו מותאם וינטוש מיד. לכן החשיבות של התאמת האתר היא כפולה ומכופלת.

נשאלת גם השאלה האם הפגיעה במיקום האתר בתוצאות החיפוש יהיה רק בחיפוש דרך ניידים כפי שגוגל רושמת או לא סיפרו לנו והפגיעה היא גם בחיפוש דרך מחשב שולחני?

כבר לפני מספר שנים הייתי הראשון לכתוב על כך, ואף יצאתי במאמר מאד טכני המסביר בצורה מעמיקה את מגוון הטכניקות להתאמת אתרים למובייל. אפשר לקרוא את המאמר כאן: התאמת אתרים למובייל

אבל כמו שקורה תמיד הסנדלר הולך יחף. אז אחרי עבודה קשה ומאומצת התחלנו להסב את אתר אינטרניק הפופולרי למובייל. ובימים אילו יש לנו אתר מחודש מותאם למובייל – לפחות כלי הבדיקה של גוגל כותב לי: מעולה! הדף הזה מותאם למכשירים ניידים.

אז עכשיו כל מה שנותר זה להמתין ולראות אם יבוא גם השיפור המיוחל בתוצאות החיפוש ועל כך נספר בעוד כמה חודשים. מה שבטוח שעם או בלי גוגל הלקוחות החדשים והישנים שגולשים לאינטרניק ממכשירים ניידים יוכלו להזמין דומיין בקלות ובנוחות. ועד אז תזמינו לכם דומיין באינטרניק: קניית דומיין

 

 

(253 , 1 )