שיווק באינטרנט

SEOadmin   2 בפברואר 2010   סגור לתגובות על שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא תחום שגדל בקצב מסחרר. העולם שלנו הופך להיות יותר ויותר ממוחשב וכך גם העשייה העסקית. היום רוב העסקאות בעולם נעשות בתיווך מחשב ובתיווך רשת האינטרנט. המידע נמצא ברשת, הכסף נמצא ברשת וכמובן הגולשים נמצאים ברשת.

כמעט ואין כיום בתי אב שאינם מחוברים לרשת האינטרנט ומעל 90% ממשתמשי האינטרנט נכנסים לפחות פעם בחודש אל מנועי חיפוש כמו גוגל במטרה למצוא ביקורות, מוצרים ואינפורמציה שיווקית.

תחום השיווק באינטרנט התפתח מאד בשנים האחרונות לאור כשלון המדיה המסורתית לפלח פרסומות לקהל יעד ממוקד ובשל העובדה שישנם עשרות רבות של ערוצי טלוויזיה וכבר קשה לתפוס לייצר באזז אמיתי בתקשורת ללא נוכחות אינטרנטית חזקה.

ישנם אנשים שלא רואים טלוויזיה כל יום (די נדיר) אבל עוד יותר נדיר המקרה בו אדם לא נכנס פעם ביום להתעדכן באינטרנט כדי לקרוא מייל, פייסבוק, חדשות, בידור וכו'… אנשים נמצאים שעות רבות על גבי המחשב והסטטיסטיקה מראה שזמן השהות שלנו על המחשב גדל עם השנים.


מהם הכלים המרכזיים של שיווק באינטרנט:

קמפיין באנרים – מדובר בשיטה הוותיקה ביותר. המערכות החדשות יודעות לפלח קהל יעד בצורה ממוקדת וכך רק קהל היעד נחשף לבאנרים שלנו. ישנם קמפיינים שמטרתם להגיע למינימום חשיפות וישנם קמפיינים שנועדו להניע אותנ ולפעולה שיווקית (הרשמה, קנייה, הצעה שיווקית).

פרסום במנועי חיפוש – אפשרות נוספת היא לא לפרסם באתרי תוכן אלא בצומת הראשי של רשת האינטרנט – מנועי החיפוש. כאמור, מעל 90% מהגולשים, עוברים כל יום דרך מנועי החיפוש. מעבר לכך, פרסום במנועי חיפוש מאפשר לנו למקד את מסע הפרסום אך ורק ללקוחות המחפשים מושגים שרלוונטיים לעסק שלנו.

קידום אתרים – קידום אתרים הוא שיטת שיווק המשלימה את הפרסום בגוגל. במקום שנפרסם בצמוד לתוצאות חיפוש שונות, ניתן לקדם את עצמנו בדירוג האובייקטיבי של גוגל. סדרת פעולות נכונה יכולה לעזור לנו להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל.

שיווק ברשתות חברתיות – בשנתיים האחרונות, מדובר באתרים בהם אנשים שוהים הכי הרבה זמן. פייסבוק הפכה למפלצת של ממש וכיום רוב המפרסמים הגדולים מבינים שחייבים גם נוכחות בפייסבוק. שיווק ברשת חברתית שונה במהותו מפרסום רגיל, בד"כ מדובר בהפעלות שונות בשילוב תוכן מעניין, שכן אנשים נמצאים במצב תודעתי של הנאה ומשחק.
שיווק באינטרנט – שילוב הכלים השונים:

לאחרונה, מפרסמים רבים הבינו כי שיווק באינטרנט חייב להיעשות תוך שימוש במספר כלים בו זמנית. שכן לקוחות מאותו התחום נמצאים ברחבי האינטרנט בפלטפורומות שונות. המשימה שלנו כמשווקים היא להופיע בכל המקומות הרלוונטיים לעסק של הלקוחות.

(40 , 1 )