תדמית באינטרנט

SEOadmin   13 בפברואר 2014   סגור לתגובות על תדמית באינטרנט

כיום, כשהאינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד בפעילות שלנו בכל תחום ותחום, משקיעים יותר ויותר אנשים, חברות ומוסדות זמן, מאמצים וכסף על מנת לשפר את התדמית שלהם במרחב המקוון. לא קשה להבין מדוע: האינטרנט הוא הכלי האידיאלי לאיתור לקוחות, וזה שיכול לקבוע את המוניטין של גוף מסוים אולי יותר מכל. אז כיצד ניתן ליצור תדמית חיובית באינטרנט ולמנוע פגיעה בתדמית של העסק שלנו?

חשיבותה של נראות בגוגל

כצעד ראשון, ראוי להדגיש שבעיני רבים, תדמית היא, קודם כול, פועל יוצא של נראות גבוהה במנועי החיפוש, וזאת בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות. אינספור מחקרים, שמצביעים על כך שגולשים בוחרים להיכנס רק לתוצאות הראשונות שמופיעות מולם במנוע החיפוש, תומכים בטענה הזו.

את ההתקדמות הזו בתוצאות החיפוש מציגים באמצעות שני תחומים, שעשויים להיות מקבילים. הראשון הוא קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO), והשני קידום ממומן באמצעות גוגל (Google Adwords). היריעה קצרה מלפרט על היתרונות של כל אחד מהתחומים, אך ברור שבשניהם צריך להיות מושם דגש לקהל היעד, למשך הקידום ולמילות המפתח הרלוונטיות שייכנסו לתמונה.

הוספת תוצאות חיוביות

אחת הדרכים העיקריות באמצעותן ניתן לקדם את האתר, בייחוד בצורה האורגנית, נוגע כבר לאמצעי אחר לשיפור התדמית שלו: דאגה לתוכן חיובי, שמתאר את אותו גורם המעוניין בתדמית החיובית. יכולים להיות אלה קישורים לאתר האינטרנט, המובאים בפורום או ברשת החברתית, או אפילו מאמרי תוכן שלמים, המציגים אותו בצורה חיובית.

המטרה בכך היא שכאשר מחפשים את האדם, החברה או הגוף המסוים, ייתקלו קודם כול בתוצאות האלה, שכמובן – תורמות בעשרות מונים לתדמית שלו. מעבר להיבט הטכני של הקידום, יכולים הלקוחות ללמוד לא מעט על הגורם המקודם, כשקשר זה מגדיל את הסיכוי להפיכתם ללקוחות. חשבו, למשל, על המלצה לגבי בעל מקצוע מסוים בפורום גולשים.

הסרת תוצאות שליליות

מן העבר השני של המשוואה, ניתן לעשות כיום גם את הפעולה ההפוכה, והיא הסרת התוצאות השליליות של הגורם המעוניין בתדמית החיובית ממנועי החיפוש. הדבר אפשרי בשתי דרכים עיקריות: הראשונה היא לפנות לבעלי האתרים שאחראים לאותם תכנים, ולבקש מהם (בנימוס) להסיר את הטקסטים, או לשנות אותם. מכיוון שלא מעט מההקשרים השליליים האלה נעשים שלא במכוון, גדלים הסיכויים להסכמה.

אפשרות אחרת, מעט מורכבת יותר, היא פניה ל-Google, במטרה להסיר את הדף הפוגעני, בצירוף נימוקים משכנעים לסיבת ההסרה. כמובן שלא פעם מושם הדגש על קידום התוצאות החיוביות, כך שידחקו את אלה השליליות אחורנית.

פעילות ברשתות החברתיות

בעידן הנוכחי, הציפיות מעסק, ממוסד או אפילו מבעל מקצוע פרטי הן להיות נוכח בכל סוגי המדיות. זו בדיוק הגינה בסיבה נפתחים עמודי האוהדים העסקיים בפייסבוק, פרופיל בלינקד-אין, או אפילו באינסטרגם. זאת ועוד, רבים משקיעים מאמצים לא מבוטלים בהתנהלות מכובדת בזירות האלה. כך, למשל, בכל הנוגע להגדלת מספר האוהדים או החשיפות לפוסט מסוים, או מתן דגש על קשר ישיר עם הגולשים, שהם, כמובן, הלקוחות.

(165 , 1 )