כתיבת תוכן וקידום – איך התוכן משפיע על הקידום?

SEOadmin   6 בפברואר 2012   סגור לתגובות על כתיבת תוכן וקידום – איך התוכן משפיע על הקידום?

קידום אתריםקידום אתר האינטרנט שלכם הוא משימה לא פשוטה, אבל שמירה על עקרונות נכונים יכולה לעזור לכם להגיע רחוק יותר עם אותו מאמץ שאתם משקיעים ממילא. לפני שנסקור את השיטות הללו נבחן תחילה מהו קידום אתרים.

קידום אתרים SEO  מתייחס להופעת האתר לעיני הגולש כשהוא מחפש מילה מסוימת או ביטוי במנוע חיפוש כמו גוגל. כשהגולש מקליד לשורת החיפוש את המילים בהם בוא מעוניין הוא מקבל מגוגל תוצאות חיפוש רלוונטיות. המטרה בקידום אתרים היא שהאתר שלכם יגיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש הללו לפי המילים אליהן אתם מכוונים.

בתוצאות החיפוש של גוגל כל האתרים נראים אותו הדבר ולכן חשוב מאוד להשתמש בתוכן שיקפוץ לעיני הגולש וישכנע אותו להקליק על האתר שלכם ולגלוש אצלכם.

חשיבות התוכן

מנוע החיפוש גוגל סורק את כל האתרים ברשת ומדרג אותם עבור כל ביטוי חיפוש בהתאם לאלגוריתם הסודי שלו – כאשר לתוכן יש מרכיב חשוב. כתיבת תוכן נכונה יכולה לעזור לכם להיכלל ולהיחשב בתוצאות החיפוש של הביטויים שאליהן אתם מכוונים. מנוע החיפוש של גוגל יודע לנתח ולדרג טקסט בצורה מצויינת  ובצורה הרבה פחות טובה תמונות, עיצוב ופרמטרים אחרים באתר. הדרך הטובה ביותר להשפיע על מיקום האתר שלכם היא על ידי כתיבת תוכן רלוונטי.

בשנה האחרונה מנוע החיפוש גם נותן חשיבות מוגברת  לתכיפות העדכון של התוכן באתר. כדי לשמור על מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, שלא לדבר על טיפוס במעלה התוצאות, בעלי אתרים חייבים לעדכן את האתר שלהם בתוכן רלוונטי על בסיס קבוע.

תוכן איכותי

היו בעלי אתרים שמילאו את האתרים שלהם בתוכן סתמי, כתוב רע ולא מעניין רק כדי לעלות בתוצאות מנועי החיפוש, כאשר לאחר עידכון פנדה ועידכונים נוספים ידוע כי פעולה זו גורמת ליותר נזק מתועלת. דבר ראשון אל תשימו באתר שלכם שום דבר שאותו לא הייתם קוראים בעצמכם. גולש שיתאכזב מכם לא יחזור שנית וחוויית הגלישה של המבקר באתר היא מה שקובע את הצלחת האתר לאורך זמן.

איך מנוע החיפוש יודע אם התוכן שלכם מעניין או לא? גוגל יודעים כמה זמן בממוצע שהה כל גולש באתר שלכם, ואם רוב הגולשים נכנסים לאתר ומייד יוצאים ממנו, זהו סימן שהאתר לא מספק תוכן איכותי ומעניין.

נתונים אלו מתקבלים באמצעות גלישה בכרום – הדפדפן של גוגל, באמצעות סרגל הכלים של גוגל, כלי הסטטיסטיקה המצויין גוגל אנליטיקס ובאמצעים נוספים.

בנוסף, ככל שהאתר גדל אפשר להתחיל לקדם אותו דרך שיתוף ברשתות חברתיות. כדי לקבל הפניות מגולשים שממליצים עליכם כדאי לכם לתת להם משהו ששווה המלצה, ולכן כתיבת תוכן אינטרנטי מעניין ורלוונטי שבאמת עוזר להם או מצחיק אותם או מעניין אותם בכל דרך שהיא.

השפעת התוכן על הקידום

קידום במנועי חיפוש נקבע על פי השימוש במילים או התוכן, כך שהתוכן הוא הקובע את הקידום, עד כדי כך הוא חשוב. כאשר אתם כותבים תוכן לאתר שלכם, כדאי לכם להשתמש בכמה עקרונות פשוטים כדי לעזור לעצמכם בקידום.

הטיפ החשוב ביותר: תכתבו מאמר טוב, מעניין, שנותן ערך מוסף לגולש ושאותו גם אתם תיהנו לקרוא.

תנסו להקיף במאמר את הנושא שעליו אתם כותבים, כתיבת מאמרים צריכה לספק צורך של הגולש – אם זה בנושא אינפורמטיבי או שיווקי. אם הגולש חיפש מידע על עגלות לתינוקות תנסו להסביר על סוגי העגלות השונים, היתרונות והחסרונות בכל סוג, לבצע השוואת מחירים, לתת טיפים לבחירה נכונה ומידע על חנויות. תוכן איכותי שמתעדכן על בסיס קבוע יגרום לגולשים לרצות לחזור אליכם או אפילו להירשם לרשימת התפוצה שלכם.

כתיבת תוכן היא הדבר החשוב ביותר בקידום אתרי אינטרנט SEO. כדאי להתייחס למשימה הזו ברצינות ולהשקיע בה משאבים.

(131 , 1 )