קידום אורגני או ממומן? כך תדעו במה לבחור

לא משנה אם פתחתם עסק של קייטרינג, בוטיק אופנה או חנות של מזגנים: בכדי לייצר תנועה לאתר שלכם שבסופו של דבר תתורגם ללידים – ללקוחות, עליכם להשקיעבקידום האתר שלכם. המרחב הדיגיטלי גדוש במספר עצום של אתרים, כאשר לכולם מטרהברורה: להגיע אל לב הגולשים. הסביבה התחרותית – גם בתחום העיסוק שלכם ובעיקר באינטרנט, לא באמת משאירה לכם ברירה אלא להשקיע בקידום. השאלה הגדולה: באיזו דרך כדאי לכם לבחור – קידום אורגני או קידום ממומן? המדריך הבא לבטח יסייע לכם:

כמה כסף עליכם להשקיע בכל אחת מהאפשרויות?

תחילה, אולי כדאי לשבור מיתוס גדול: בסופו של דבר, אתם אלו שתחליטו כמה כסף להשקיע במסע הפרסום שלכם. אם השיקול שלכם הוא כספי, כדאי שתשאירו אותו בצד ותתרכזו ביתרונות ובחסרונות של כל שיטת קידום. היתרון המשמעותי בפרסום באינטרנט הוא שאתם שולטים כמעט בצורה מלאה על תקציב הפרסום שלכם. לדוגמא: תוכלו לבחור בתקציב של 2000 שקלים לחודש, אותו תשקיעו בפרסום ממומן או בפרסום אורגני. התוצאות? משתנות בהתאם לאסטרטגיית הפרסום שתקבע במשותף על ידכם ועל ידי מקדם האתרים. למידע נוסף על מחירי פרסום בגוגל.

קידום אורגני – הכירו את יתרונות השיטה

המילה "אורגני" מעלה באופן מיידי הקשרים של משהו טוב, ולא טעיתם. לטווח הארוך, הקידום האורגני הוא במידה רבה המומלץ יותר. ראשית, לאחר שהאתר שלכם מקודם לאורך זמן בצורה אורגנית על ידי מקדם אתרים מנוסה ומומלץ, האתר שלכם זוכה למוניטין גבוה ונחשק יותר. הגולשים יודעים להבחין בין אתר שקודם אורגנית ובין אתר שלא, כאשר האתרים המקודמים אורגנית ממותגים כאיכותיים יותר וכאלו המעניקים ערך מוסף לגולש.

בנוסף, מאחר והקידום מתבצע בשיטה אורגנית, או טבעית אם תרצו, הקהל שמגיע אל האתר שלכם הוא קהל איכותי יותר. במילים אחרות? הסבירות כי תצא ממנו עסק הגבוהה יותר. הקידום הזה שם את הדגש על ביטויים הרלוונטים לתחום העיסוק שלכם, כך שרק לקוח שהקליד את הביטויים הרלוונטים יגיע אליכם. לדוגמא, אם אתם חנות של מוצרי חשמל, רק לקוח שיקליד ביטויים כמו חנות חשמל, מוצרי חשמל, טלוויזיה איכותית וכדומה, יחשף אליכם.

פרסום ממומן – מפרסמים בכאן ועכשיו

הפרסום האורגני מצריך מכם להיות סבלניים, זאת מאחר והתוצאות מגיעות כעבור תקופה של השקעה וטיפוח האתר שלכם. עם זאת, במידה ואתם רוצים לחשוף עצמכם אל הקהל הרחב כמה שיותר מהר, שיטת פרסום זו מתאימה לכם בהחלט. לרוב, חברות שיוצאות במבצע גדול לכמה ימים, מסעדות היוצאות ב-POP UP לחודש בלבד או עסקים חדשים שרוצים שיכירו אותם, בוחרים בשיטת פרסום זו ובצדק. היא נותנת תוצאות באופן מיידי! מאחר ומדובר על פרסום ממומן, אינכם מחוייבים להשקיע באתר הבית שלכם, אלא שניתן גם לפרסם אך ורק מודעות ממוקדות.

אם צריך לשקף בפניכם חיסרון שחשוב שגם אתם תכירו אותו, הנה הוא לפניכם: לאחר שהגדרתם את התקציב שלכם, דעו כי על כל קליק שבוצע על המודעה הפרסומית, יורד כסף מהתקציב. לדוגמא, עם תקציב של 2000 שקלים, יכולים לרדת כמהשקלים על כל קליק על המודעה – עד שהתקציב מסתיים וכאן המודעה הפרסומית מסתיימת. לרוב, מחירי הקליקים יקרים בנתיב פרסום זה, כאשר ישנם תחומים הנחשבים יקרים יותר וכאלו שהינם זולים יותר – הכל בהתאם למידת הפופולאריות של המילים.

אז במה בוחרים?

כל שיטת קידום משרתת מטרה אחרת, כאשר בגדול אפשר לומר שהקידום האורגני הוא השקעה לטווח הארוך עם פירות שתוכלו לקצור לאחר כמה חודשים, בעוד הקידום הממומן חושף את הקהל אליכם מבלי כל המתנה לאחר שאתם מעלים את הקמפיין הפרסומי.

(125 , 1 )