מה אנשים מפספסים ב-2020 על SEO?

הרבה מאוד אנשים מבינים את התועלות הרבות שיש היום בעולמות הדיגיטל, השאלה היא מה רוב האנשים מפספסים בתחום ה-SEO בפרט?

אחרי כל כך הרבה שנים של תהליכי דיגיטל מרשימים ומורגשים של כל עסק שני בישראל, יש עדיין הרבה מאוד שאלות של "מה עובד לי יותר טוב?" ו "למה שאוציא על המדיה הזו יותר מהשניה?"

אז בואו נדבר על העובדות הבעייתיות:

  1. בעלי עסקים מסתכלים על הדיגיטל בתור יישות אחת. בתור מקום אחד שצריך לפרסם בו. היום, כדי להצליח באמת באונליין, חייבים לדעת למקד את התנועה שמגיעה לאתר ויותר מזה כמובן, לדעת לנתר אותה בצורה נכונה יותר.
  2. בעלי עסקים מפרסמים בכל המדיות עם אותם מסרים ופרסומות, תזכרו שמדובר במדיות שונות בתכלית שלהן ולכן כל אחת צריכה להתמקד במסר מדויק, למשל בכל הקשור לפרסום בגוגל Adwords או יותר נכון בשמם החדש Google Ads, הייתי מעדיף לפרסם בדיוק כמו בקידום האורגני – מודעות טבעיות המושכות הקלקה, אבל בעוד בפייסבוק, הייתי מפרסם בצורה חוזרת יותר, הכוונה "ריטרגטינג" או "רימרקטינג", שזה בעצם לתפוס את אלו שנכנסו אלינו דרך המדיות האחרות (גוגל, ניוזלטר וכד') ולהראות להם מי המותג שעומד מאחורי הפרסומות האלה דרך מודעות רגילות יותר בפייסבוק, אל תראו בפייסבוק "כמה אתם טובים" אלא תראו "למה אתם טובים", משמע, הרבה יותר סטוריטלינג מאשר פרסום דוחף של שנות ה90

שתי הבעיות הנ"ל יוצרות את הבעיה החדשה בעולם ה-SEO, בעלי עסקים מפחדים מאוד מיום המחר שתבוא איזו מגיפה גדולה כמו הקורונה ותעשה להם בית ספר בכל הקשור ל"כאן ועכשיו", כי הרבה מאוד עסקים גוססים רק כי אין להם לקוחות שצריכים אותם.

ולכן, הרבה מאוד מהחברות, חייבות להתנתק ממקור ההכנסה היחידי שלהם ולהפוך אותו למפוצל, מה שאפשר – לשלוח לאונליין, מה שאפשר – לשלוח לשיחות זום ולא לפגישות אחד-על-אחד ומה שאפשר – לדחות. אחרי הכל, מה שלא שווה לנו כסף בסוף היום, לא בטוח שיהיה שווה גם מחר. חייבים ללמוד לאמוד.

קידום אתרים אורגני הוא בעצם הדרך שלנו לדאוג שהמותג שלנו ימשיך לעבוד גם כשאין שום אדם שמחפש אותנו, הרי הקורונה תעבור ואנשים סוף סוף יחזרו לרחובות או יותר נכון, יחזרו לגוגל ויחפשו שוב את כל מה שעצרו באמצע לפני הקורונה, משמע, אתם חייבים לעשות הכל ומהר, כדי שעם או בלי קשר למגיפה, אתם חייבים להיות ראשונים בגוגל כשהעדר הגדול וה"צריך" יגיע שוב לתוצאות החיפוש.

מה שמראה לכם היום בכלי ה-SEO שאין חיפושים, יראה בעוד חודש או יותר אפילו את המספר הכפול. אל תיכנעו למגיפות, תלמדו להמשיך את העסק שלכם גם אם גוסס, מה שלא עוצרים – לא יכול להיקרא כישלון אלא רק "אתגר".

מה אפשר לעשות אם כך ב-SEO ב-2020?

לעבוד שוב על תוכן האתר, תראו שאתם תמיד אקטואליים, גם במצבי משבר וגם במצבי שמחה של פורים וחגיגות, אמנם לא תהיה מימונה אבל ללא ספק יהיה ליל הסדר גם אם יהיה ליל הסגר, תלמדו לחשוב SEO מחוץ לקופסא, אחרת אתם תישאבו אליה מאוד מהר ותיתקעו שם.

קחו לעצמכם רגע, תציירו לכם שמש גדולה על דף פשוט ותכתבו את כל מה שאתם יודעים לעשות בהקשר לתחום שלכם, ואתם תראו לבד, שיש עוד מוצרים או שירותים שלא נתתם רק כי נתקעתם על אחד מהם למשל כל השנים האחרונות. עבודה נכונה של אסטרטגיה, תבנה לכם את מקור ההכנסה הנוסף ל-2021, אחרת אתם תמיד תהיו תלויים על חוט השערה עם מקור הכנסה אחד שיכול (כנראה לאור העובדות) ליפול בכל רגע.

(122 , 1 )